AVTECH’s ansökan om förlängd företagsrekonstruktion godkänd

AVTECH Sweden AB (publ) meddelar att bolagets ansökan om en förlängd företagsrekonstruktion idag beviljades av Attunda tingsrätt för en ny tremånadersperiod. Den initiella tremånadersperioden löpte fr.o.m. den 27 maj t.o.m. den 27 augusti 2013.

Christer Staaf, VD, +46 (0) 8 544 104 80

Jonas Saric, Finanschef, +46 (0) 8 544 104 80

AVTECH utvecklar produkter och tjänster för digitala flygtrafikledningssystem. Kunder är den globala flygindustrins olika aktörer så som flygbolag, flygplatser, luftfartsverk, teknikföretag och flygplanstillverkare. Med hjälp av bolagets produkter och tjänster kan varje enskild flygning eller hela flygoperationen optimeras vad gäller ekonomi, buller och utsläpp, effektivitet, punktlighet och säkerhet. Huvudkontoret ligger i Stockholm med kontor i Toulouse, Frankrike samt i Dubai, Förenade Arabemiraten. AVTECH Sweden AB (publ) är listat på NASDAQ OMX First North och har utsett Mangold Fondkommission AB till Certified Adviser.