Styrelsemedlemmar, nyckelpersoner och andra intressenter i AVTECH förvärvar A-aktier från huvudägare

Lars Lindberg, huvudägare och styrelseledamot i AVTECH Sweden AB (publ) (”Bolaget” eller ”AVTECH”), säljer sammanlagt 1 200 000 A-aktier till ett pris om 3,00 kronor per aktie till andra befintliga större aktieägare, styrelseledamöter och nyckelpersoner i AVTECH, däribland styrelseledamöterna Christer Fehrling, Bo Redeborn och Ingvar Zöögling samt styrelsesuppleanten Jonny Olsson. Även Britt-Marie Lodenius, David Rytter och Sören Skog från koncernledningen har förvärvat A-aktier.

Det är väldigt roligt att få bli en ännu större aktieägare i AVTECH och när flera styrelsemedlemmar ökar sina innehav samt att vissa nyckelpersoner ges möjlighet att köpa in sig i AVTECH.” kommenterar Christer Fehrling, VD, Avtech.

Bo Redeborn, styrelsens ordförande, +46 (0) 8 544 104 80
Christer Fehrling, Verkställande Direktör, +46 (0) 8 544 104 80

Informationen i detta pressmeddelande är sådan som AVTECH Sweden AB (publ) är skyldig att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 16 november 2017 kl 08.30 CET.

AVTECH utvecklar produkter och tjänster för digitala flygtrafikledningssystem. Kunder är den globala flygindustrins olika aktörer såsom flygbolag, flygplatser, luftfartsverk, teknikföretag och flygplanstillverkare. Med hjälp av bolagets produkter och tjänster kan varje enskild flygning eller hela flygoperationen optimeras vad gäller ekonomi, buller och utsläpp, effektivitet, punktlighet och säkerhet. Huvudkontoret ligger i Stockholm/Kista med kontor i Dubai, Förenade Arabemiraten. AVTECH Sweden AB (publ) är listat på NASDAQ OMX First North och har utsett Redeye AB, tel: 08-545 013 30, till Certified Adviser.